18.06.2020

Kısım 4

resim
Çevirmen: Gölge

Ders akşam 6’da bitti. Yaz gün dönümü olsa da, güneş hala yüksek ve “akşam” için çok parlak sesleniyor. Ve sıcak.

Evime yürüdüm, vücudum kokmuş ve kulüp aktivitelerinde terden ıslanmıştı. Kendine özgü, tek başına aile evimiz bir yerleşim yerinin köşesinde okuldan 15 adım uzaktı. Geleneksel yaşlı Shiraishi-cho evleriyle karşılaştırılabilirken, Nanaobi’de sayısız yeni ev var. Evimiz, daha çok ev gibi, babam bir 30 yıllık kredi fonu ile 3 yılda inşa etti.

“Ben geldim–”

Hole girerken bir köri kokusu beni karşıladı.

“Ben geldim. Akşam yemeği için köri mi var?”

Oturma odasına geçerken annemin sesi mutfaktan beni sevgiyle karşıladı.

“Hoş geldin. Tam zamanında geldin. Lütfen bana akşam yemeğini hazırlamakta yardım et. Ah, önce ellerini yıka. Çamaşırları da at.”

“Ha-i”

Spor çantamı banyoya aldım. Açtım, kirli tenis takımı çıkardım. Onları makinaya atarken, şu kelimeler “Ah masa tenisi…”

Hemen şimdi, çaylak bir tenis oyuncusuyum ama orta okulda aktif masa tenisi oyuncusuydum. Lisede de masa tenisi oynama amacım vardı, ama masa tenisi kulübü ben liseye başlamadan kapatılmıştı, yani tenis kulübüne sıçradım. Tenisde bir oyundaki kadar eğlenirim ama ping-pong olduğu zamanları özlüyorum. Bu benim için yan hikaye.

“Mya-”

Çamaşırlıktayken, bir şey ayaklarıma mırladı. Mi-ko, bir siyam tekiri, baldırlarıma yaklaştı.

“Ben geldim, Mi-ko? İyi bir kedi oldun mu?”

Çömeldim, onu her iki tarafından sadece bir kadanı tutar gibi tuttum. Kediyi bakireyi öper gibi öptüm, Annemin tatlı seslenmesine rağmen,

Mi-chan bunu duymamış gibi yaptı, bacaklarımın gitmesine izin vermedi.

“Uuuu, bana büyüyerek alışacakken, acaba…”

Onun çocuksu sözlerine sadece acı acı gülümseyebildim.

“Çok erken depresifleşti. Çok olmadı.”

Bugün Mi-ko’nun evimize gelişinin dördüncü günüydü. Aslında çocukluk arkadaşımın evinde kaldı ama şartlar onu bırakmak için zorladı,

Annem kediyi aldı. Evde yalnızken kediyle tanıştım ve o sadece bana atladı. Ve sadece bana bağlandı.

“Sadece ilk gecede bir hile var. Acaba.”

“Ama bu harika ben de onunla birlikteyim. Devam ettim ve sabrettim.”

“Bunu yapacağım.”

Mutfağa dönerken annem seslendi, Emin olmak için, Mi-ko’nun bulaşıklarını yıkadım.

Aniden, tanıdık bir melodi televizyondan geldi. Yerli bir filmin çeşitli gösterimleri tanıtılıyordu. “Cosmo Savaşlar Bölüm 3”

Dünyaca ünlü bilimkurgu epik, muhtemelen önümüzdeki ayın ortasında halka açılacak. Söz konusu seriden lazer bıçak oyuncaklar bile odanda yatıyor.

“Sakuya- Benim için sofra takımını yıkayabilir misin?”

“Ah, tamam. Yapıyorum.”

Dolaşan ve hala yiyen Mi-ko’nun çevresinden, mutfağa gittim.